- Stjecanje intonativne vještine pretpostavlja postojanje muzičkog sluha.
- Muzički sluh je rezultat tog procesa.
Apsolutni muzički sluh
- Sposobnost da se, bez oslonca na neki poznati tonski standard, neposredno prepozna i imenuje zadani muzički ton i da se taj ton otpjeva.
- Izrazom „apsolutno“ ne mislimo na stupanj savršenstva sluha nego na usmjerenje određene slušne funkcije ne takozvane „apsolutne visine tona“.
- C.Stumpf











- Wellek

Tipovi apsolutnih slušača ili vrste apsolutnog sluha
- Kries i Abraham dijele apsolutne slušače u dvije kategorije:


- Revesz razlikuje nekoliko kategorija apsolutnog sluha:






- Revesz spominje slučajeve koji se ponekad također smatraju apsolutnim sluhom ali to zapravo nisu. Radi se o sposobnosti nekih instrumentalista ili pjevača da pamte jedan ili nekoliko tonova. Tu zapravo nije riječ o apsolutnom sluhu već o pamćenju standardnog tona.
- Revesz navodi i treću vrstu sluha → regionalni sluh – sposobnost koja je dispozicijski dana svakome; odnosi se na mogućnost procjenjivanja nekog tona kao člana jedne, više ili manje ograničene regije. Njihove će se prosudbe samo približavati onima pravima – srednja pogreška je oko šest polustepena (povećana kvarta).
Efikasnost apsolutnog sluha
- Zaključci dosadašnjih ispitivanja:








Relativni sluh
- Relativni sluh je „odlučujuća pretpostavka muzičke djelatnosti“.
- Prema Reveszu:

„Tko nema relativnog sluha ne može uživati u muzički lijepom. Bez relativnog sluha nema melodije, nema harmonije, nema tonaliteta; u krajnjoj liniji sve počiva na relativnom sluhu.“
- Michel smatra kako se shvaćanje relativnog sluha kao smisla za intervale treba proširiti jer je smisao za intervale intervalski sluh, a opravdano je govoriti o melodijskom i harmonijskom sluhu.
- Wellek misli da
„sama sposobnost da se dani interval ispravno imenuje ili pjevanjem ponovi, odnosno transponira, ne označava u potpunosti relativni sluh jer u njega ulazi i harmonijski sluh koji nije puka primjena intervalskog sluha u višeglasju. Dur i mol trozvuci se ne razlikuju tako da bi čovjek vršio svjesnu analizu terci, već se razlikuju kao cjeloviti gestalti.“
- Relativni sluh je sposobnost prepoznavanja, određivanja i izvođenja intervala, melodija, harmonija, tonskih rodova, tonaliteta, modulacija… relativni sluh je sposobnost shvaćanja muzičkih odnosa koji su per definitionem relativni.
- Relativni sluh je stvar vježbe i njega može postići svaka muzikalna osoba, a potreban je i apsolutnim slušačima.
- Relativni sluh se može do te mjere izvježbati i tako usavršiti da ni u kojem pogledu ne zaostaje za apsolutnim sluhom.
Ivana, tekst je odličan! Da li je u potpunosti Vaš ili je odnedakle preuzet?
OdgovoriIzbriši