Dobrodošli / Welcome!

Želim svim posjetiteljima dobrodošlicu na moj blog!

Ovdje ćete se imati mogučnost upoznati s osnovama glazbene teorije. Kasnije planiram produbiti situaciju, pa ćete se tako upoznati i s instrumentima, glazbenim oblicima, harmonijskim funkcijama...

Uživajte u pretraživanju!


četvrtak, 11. kolovoza 2011.

IZBOR METODE INTONACIJE


-          Metodu izabiremo prema objektivnoj procjeni prednosti i nedostataka jednih i drugih metoda.
-          U općeobrazovnoj školi metoda mora biti relativna, a u muzičkim i jedna i druga pod uvjetom da u relativnim metodama od početka težimo razvitku divergentnog (razilazećeg) muzičkog mišljenja.
-          Zbog ograničenosti u vremenu rad prema apsolutnoj metodi nema gotovo nikakvih izgleda za uspjeh.
-          Najčešće se u nastavi izabiru metode tonik-solfa i tonika-do od relativnih metoda intonacije zbog jednostavnosti i opće poznatosti.
-          Funkcionalna metoda Elly Bašić izgrađena je na nekim teoretskim pretpostavkama koje bi se teško mogle prihvatiti.
-          Vasiljevićeva metoda nije posebna metoda već je to primjena metode tonika-do.
-          U profesionalnom muzičkom obrazovanju predlaže se metoda apsolutne intonacije iz slijedećih razloga:
*      Relativne metode otežavaju shvaćanje atonalne glazbe
*      Apsolutne metode usklađenije su s početnom nastavom na instrumentu
-          Apsolutne metode se u početnoj fazi bitno ne razlikuju od relativnih metoda. Razlika je očita kasnije, a očituje se u težnji da se odupre od jednoznačnosti funkcionalnih karakteristika stupnjeva ljestvice, intervala i akorda kako bi se moglo pristupiti atonalnoj glazbi „nefunkcionalno“.
-          Može li se isti cilj postići i relativnim metodama?
*      Rješenje se može pronaći u mađarskim školama.
*      Čim se uspostave funkcije u toj metodi rada – Kodalyjeva metoda – pristupa se njihovu defunkcionaliziranju. Učenike se navikava da svaki interval vježbaju i drugim mogućim parovima slogova, npr.:
 
-          Takvim razbijanjem funkcionalnosti putem razvoja divergentnog mišljenja možemo doći do istog cilja kao i što dolazimo s metodom apsolutne intonacije – ali na lakši i prirodniji način!
-          U našoj muzičkoj praksi teži se k tome da se učenje započne s relativnom metodom, te da se kasnije učenika prebaci na učenje apsolutne metode → često takav način rada učenicima otežava svladavanje intonacije. Može se dogoditi da učenik prihvati „novi“  način pjevanja, ali u sebi ostaje pri svome.
-          Često sami profesionalni muzičari pokazuju određenu vrstu prijezira prema relativnim metodama: neki „teoretičari“ smatraju kako su solmizacijski slogovi samo „poštapalice“ kojih se treba što prije osloboditi. Takav prijezir čudi s obzirom na to da se klasična harmonija temelji na logici stupnjeva, dakle na funkcijama u tonalitetu.


Fonomimika – vizualno predočavanje visinske dimenzije muzike kao vertikalne

-          Fonomimika (grč. Fone = glas, mimeomai = oponašam) označava pokrete i/ili položaje rukom koji zorno predočavaju visinske relacije među tonovima.
-          Heironomija
*      pokreti rukom koji su označavali tok melodijske linije u staroj Grčkoj.
*      Koristila se i u srednjem vijeku sve do razvitka notacije.
*      To nisu bili znakovi za čvrste tonske odnose nego je imalo svrhu podsjetnika onima koji su napjev već poznavali.
-          Težnja da se rukom prikažu tonski odnosi  odrazila se i u poznatoj Guidovoj ruci!

Ruka – modulator (pet prstiju ruke označava crtovlje):

-          Pentatonska ruka – predstavlja slogove la-do-re-mi-so (tri srednja prsta ukazuju na blizinu tonova do-re-mi):
-          Postoji francuska i engleska fonomimika (one se najčešće spominju!)
-          Francuska – je prostorna; radi se  o tome da se odnosi među stupnjevima ljestvice prikažu različitim položajima ruke u odnosu na tijelo.
-          Engleska – glavna se pažnja posvećuje obliku šake; položaj ruke nije od presudne važnosti pa se kretnje odvijaju u manjem prostoru. Ovu fonomimiku preuzela je i metoda tonika-do. R.Munnich u Jale metodi razvio je varijantu engleske fonomimike.

Nema komentara:

Objavi komentar